tisdag 17 mars 2009

UGL i Roasjö



Just nu så går jag UGL kurs ( Utveckling - Grupp - Ledare ) i Roasjö utanför Borås.

I morses var jag ute och gick klockan kvart över 6 och det var ett lyckorus som jag inte känt på länge - kanske lite av Ronja Rövardotter stuket. Solen gick upp över ett vackert landskap och hela naturen bara skrek VÅR.

Under min timmes promenad uppfylldes jag verkligen av en tacksamhet över att få uppleva denna känsla, att få chans att gå en sådan här kurs, att känna mig frisk och att det finns människor som jag vet uppskattar mig.

Härligt med de tillfällen då man får känna den uppfyllande glädjen.

Tänkte även på mitt arbete inom FK - Föreningskommittén i SKK - där vi ofta tar hand om så mycket osämja mellan människor, energi som läggs på att skada andra och stora krafter på destruktiva handlingar. Otroligt tråkigt att inte alla använder hunderiet som den positiva mötesplats och hobby som den borde vara.

Ut och vårskrik om ni har chansen :)

1 kommentar:

  1. Vad fint Du skriver Martin! Å vad härligt med människor som tar vara och upskattar det vi har omkring oss och som dom flesta inte ser och är tacksamhetför.Att vi är friska och att vi kan gå ut och möta våren det är värt mer en allt! Ta vara på våren! kul att Du hittar guldkorn i Väster Götland också! Lisa

    SvaraRadera